06-06-2014

kobe maakt een museum, verzamelen

De eerste les van het project 'groep 2 maakt een museum' zit er al weer op. Het boek 'De verzameling van Kobe' maakte indruk op de kinderen vooral de pagina met de hele verzameling van Kobe. Zo prachtig als ze deze keurig gerangschikt verzameling vonden zo erg schrokken ze van de chaos op de volgende pagina. Maar gelukkig komt alles goed. 
We hebben uitgebreid over het boek gepraat, zo fanatiek als Kobe verzamelt doet eigenlijk niemand in mijn groep. De meeste van 'mijn' kleuters rapen niets op: "Mag niet van mama, is vies". Toch zie ik ze vaak met stokjes en steentjes op het schoolplein in de weer. 
Op het plein waar groep 4 tijdens de overblijf speelt en de kleuters nooit komen zijn we begonnen met het verzamelen. Bijna alle kinderen waren erg geïnspireerd door het boek en gingen enthousiast aan de slag. Twee kinderen wilden niets oprapen. 
Naast alle bijzondere spullen vonden ze natuurlijk ook beestjes. Zo kon ik er ook nog mooi een natuur/milieules aan koppelen.
Na de eerste dag voorzag ik een 'afval' probleem op het plein, een tekort wel te verstaan. Voor de volgende dag verzamelde ik zelf het 1 en ander elders en verspreide dat op het plein.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten