13-04-2015

week van de teek

Deze week graag uw aandacht voor de Collectie Lumenbulbus

Afgelopen jaar plaatste ik vanaf de 'week van de teek' in 2014 iedere week een door mij gemaakte teek.
De eerste teek maakte ik al langer geleden in 2010, geïnspireerd door het thema van de Kinderboekenweek dat jaar, 'De grote tekententoonstelling'.  De basis van mijn teken zijn gebruikte gloeilampen. Omdat de gloeilampen vanaf september 2012 niet meer in de handel mogen worden genomen leken mijn teken met uitsterven bedreigd. Maar niets is minder waar, de energie-slurpende gloeilamp verdwijnt gelukkig maar het peertje blijft, er zit nu een halogeenlampje in plaats van een gloeidraad in.
Mijn eerste collectie teken hing in 2013 tijdens de zomerexpo in het Gemeente Museum in Den Haag en is verkocht.
De tweede kast die ik gevuld hebt en waarvan de teken voorzien zijn van een Latijnse naam hangt nu tot 10 juli in Het Natuurhistorisch in Rotterdam.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten